tirsdag 27. mars 2012

Vårens første bad!

Våren har VIRKELIG kommet til Oslo! ;) I dag med varmerekorder på 3,5 grader også. Vi benyttet tirsdagen til en tur i skogen med Birkenurk;) Turen gikk supert, med strålende fornøyd lappis som fungerer godt løs. Og det er veldig gøy synes vi;) Håper det varer. Like morro er det å ha en hund som er så stabil at han møter alle hunder like glad. Er de sinte så skjønner han ikke helt greia. Svarer aldri! ;) Håper virkelig det kan fortsette sånn!


Turen ble til vårens første bad selv om isen fortsatt ligger midt på vannet( for Birk vel og merke). Og vårens første bad ble til en ordentlig baderaptuss etterpå;) Tenkte jeg ville dele den med dere;)  Vår lille lykkelapp! ;)




Med våren kom også gjørmen i skogen. Og jeg må si jeg elsker min lille selvrensende pels! Kom hjem med en hund som hadde skiftet farge. Så praktisk talt ut som en vandrende gjørmehaug. Han var sliten og la seg ned. Når han flyttet seg noen timer senere feide jeg opp all sanden som lå i en haug, og hunden var like ren! Love it!

Ha en super uke ;) Håper dere koser dere med fine turer i marken som vi ;)

11 kommentarer:

  1. Så deilig at Birk er så god på å gå løs. Det er gull verdt! Godt at han trekker seg ut av litt ampre situasjoner også! Tjorven gjør det, ikke Dronninga.....

    Jeg elsker baderaptuser, de gir mengder av godt humør! Det er liksom ikke måte på til energi.

    Lapphundenes selvrensende pels er fantastisk! De er faktisk rene i det de har tørket. Veeeeeldig lur oppfinnelse.

    Kos dere med våren i Oslo!

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, helt enig! Desverre får vi ikke kommet på Biri, vi er i Kroatsia da. Men kommer sterkere tilbake senere håper jeg;)

      Slett
  2. Haha, likte filmen :D Badeløve ass. Bader Birk noe mer enn det der? Thorvald har holdt på sånn der siden det begynte å smelte is på vannene, i en god stund, med andre ord (blir aldri for kaldt for en lapphund :P), og har stoore planer om at han skal ta steget helt ut og svømme til sommeren! Mor hans svømmer, så håper han har litt svømmegener i seg!

    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/301025_10150778164660341_752455340_20649678_1600805_n.jpg :P

    Og jeg og elsker selvrensende pels! Jesus, det er nok til at jeg ikke har lyst til å prøve ny hunderase..

    Nyt våren deres! Jeg skal nyte når den kommer hit :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere får nok vår snart! ;) Her er det derimot meldt kaldere! Huff og gru! Han svømmer ikke riktig enda.. men vi har ett håp. Derimot dytter han hele huet under og blåser bobler med nesa, så redd vann, det er han ikke! Blir spennende å se ;)

      Slett
  3. For en koselig film! Jeg gleder meg til den lille jenta vår får vårraptuser. :)
    Vi skal hente henne på lørdag, og gleder oss ihjel til det. Har planlagt masse kos og trening i året som kommer. Hvordan lærte dere Birk "lei seg"-trikset?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende! Missunelig kjenner jeg! Så bilde av og hun var bare så nydelig! Spennende farge og! Jeg gleder meg til å følge med på dere! ;) Lei seg lærte jeg birk ved å feste en liten hårspenne i " skinskjegget" hans. Når han tok labben opp belønnet jeg. Holdt med tre repetisjoner før jeg tok vekk spennen. Etter det satt jeg på gulvet med han og belønnet hver gang labben nærmet seg hodet. og la på kommando til slutt. Det de får " tenke" seg frem til selv sitter ofte mye bedre enn det som lures frem om sdfu skjønner ;) Masse lykke til med valp!

      Slett
  4. Sånn ser en lykkelig hund ut ja ;) For en energi, gravde i sanden som en gal, hehe!! Men svømme gjør han ikke?
    Det gjør ikke Mira, men ser i år at hun går dypere en noen gang, så kanskje dette er året hun tør slippe seg løs..Tenk såå herligt for en laphund å kunne bade om sommeren ;)

    Kos dere med våren!!

    Å har dere en fri helg, så er det bare å ta turen til sørlandet ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han svømmer ikke enda. Men dytter hele hodet under vann og blåser ut med nesa, så redd vann er han ikke! Blir spennende med denne svømmingen både med Mira og Birk;) Håper vi får
      svømmelapp altså! Det hadde vært så gøy!

      Ja kanskje vi kunne tatt oss en tur selv om vi ikke får kommet på treff! det er absolutt noe å vurdere ;)

      Slett
  5. Herlig!! :)
    Jepp, fint med sjølvrensande pels, men her blir Heino spylt under magen og på potane etter kvar tur dersom det er vått ute..han har jo som regel ein heil sandkasse med seg i pelsen, som han porsjonerar ut over heile leilegheita etter lufteturen! Velkommen til Sandy Beach! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, Sandu beach likte jeg ! ;) Fikk beskjed etter en uke i mor og far sitt hus som vi lånte i påsken at det var både hår og sand til salg etter vi dro ;) hehehe

      Slett