tirsdag 31. januar 2012

Bildeoverdose


For å luke ut en del med en gang; er du av de som synes tusen bilder av samme ting er kjedelig, ville jeg uten å tenke meg om flyttet museknappen til den røde x øverst i høyre hjørnet på siden din. Om du fortsatt leser videre og er i gruppen nevnt over så kan jeg fortelle at resten av denne bloggen stort sett omhandler 48 bilder av en og samme sak, nemlig Birk. For at du virkelig skal vite at det ikke er noe vits å gå videre så er 98 % av disse bildene definitivt ikke fine, bare tatt med fordi jeg synes de er artige og har en fasinasjon for ”actionbilder” altså gjerne av dyrene i fart. EVentuellt også morsomme ansiktsutrykk på dyret! Ikke spennende! Og de er definitivt veldig like!


Leser du enda? Ja da er du enten dum, eventuelt har du ett problem med å kontrollere nysgjerrigheten og burde søke hjelp, eller så er du forhåpentligvis ikke i gruppen av ”tusenbilderavsammesakhaterne”.

Men! Til poenget her! Om det egentlig er noe poeng? Det tror jeg ikke når jeg tenker meg litt om. En poengløs blogg! Supert! Fakta er allikevel at vi tok med kameraet og Birk ut en dag. Han blir helt ”idiota suppahodet” (som vi kaller han) når det kommer til snø. Spesielt dyp og god nysnø. I tilegg til at 98 % av bildene er lite fine er det også en knall gul langline som ødelegger samtlige av dem. Birk har rundet 8 måneder, midlertidig mistet hørselen (forhåpentligvis midlertidig!) og er generelt litt for glad i folk og dyr til at vi kan si vi har en skuddsikker innkalling. (Jobbes på høyt plan med saken). Dessuten synes han det er riktig så grisegøy å hente den fine gule linen i munnen og løpe som en dust fram og tilbake, fortere enn fortest. Eventuelt kan den skiftes ut med en pinne. Det synes også på noen av bildene, selv om det helst ser ut som en gammel mann med sigar i munnen.

Som du kanskje forstår har vi da en lapp som har misforstått hele greia med å være lapp. Han er en apporterende ”soft mouth” (bærer byttet pent uten å ødelegge, dette gjelder definitivt ikke om han får lagt seg ned og startet med sitt store talent ”ødelegglese”). Som om dette ikke skulle være nok tar han også stand på fugl. ( dette er det heldigvis ikke bilde av, men de bildene med hodet rett opp i været = fugl).

Om dere lurer mer på hvordan en apporterende lapp som tar stand fungerer i hverdagen, kan vi prøve å fortelle mer om det ved en senere anledning.

Jeg har lovet en ”rekefilm” av Birk lenge nå. Den er i boks. Så det er opp til Håkon, som ellers er kalt ”speedmonsteret” (ironisk!!!) når den havner her.  Uansett! Leser du enda må jeg si du er over normalen interessert i våre rarheter, eventuelt vårt nydelige beist!

For de av dere som ønsker noe nyttig informasjon i en poengløs blogg kan jeg med skrekkblandet fryd meddele at Birk nå er påmeldt til Kongsberg! Kos deg med bildeserien (river du deg i håret ,er det din egen skyld. Jeg ba deg snu helt øverst!)

Kan jo være litt søt og da?





 Har dere sett filmen "istid" ? Ser ut som vi har fått besøk av Scrat spør du meg! ( har du ikke sett filmen, følg denne link: http://www.google.no/search?q=scat&hl=no&prmd=imvnsl&source=lnms&tbm=isch&ei=o90nT4ybCoKM4gTenfjiAw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=622#hl=no&tbm=isch&sa=1&q=scrat&pbx=1&oq=scrat&aq=f&aqi=g8g-S2&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3760l4388l0l4662l5l5l0l0l0l0l130l452l4.1l5l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9e4cebe4fa9f9366&biw=1280&bih=622 )


 Sinnsyk lapp? ( skjekk crazyøyne)


 Hamster uten ben?
 Fugl i sikte ( har 30 bilder med hodet opp, men tenkte jeg skulle spare dere noe av det)




















 oiii, må bråsnu! Mistet hodet i vendingen...! Eller var det før vendingen?

  Se nøye på dette bildet! (under) Det er tatt to sekunder før bilder som følger under der igjen! ;)

 Hehe! Gladlapp?
 Ekornbesøk!


 Karatekid?


 Dete er bare å passe seg når dette store skumle monsteret er i gata!
 Eller er det? Han ser jo egentlig bare søt og snill ut?

17 kommentarer:

  1. Elsker det!!! For noen herlige bilder!! Uten tvil verdens gladeste lapp!!

    SvarSlett
  2. hehe, takk! Du er vel kanskje en av de få som liker 1000 bilder av Birk! hehe. Ja, ukontrollerbart glad! Men heller det ;)

    SvarSlett
  3. Jeg blir heller aldri lei av å se på masse fine bilder av kjekke lappegutter :D

    Hilsen Ellen som eier Thorvaldusen (:

    SvarSlett
  4. hehe, det er godt! håpet det var noen der ute som kunne ha glede av dette! ;)

    SvarSlett
  5. Ååh han er så utrolig nydelig!! :-D Må ha en finsk lapphund en gang i livet!!

    SvarSlett
  6. Vakre vakre glad gutten i snøen! Lett å se at lapper er lagd for snø, de koser seg jo så mye og finner på mye rart i den når den er dyp og løs ;)

    Enig med deg, håper hørseltap bare er midlertidig :p

    SvarSlett
  7. Spennende og morsom "film" av en kjekk, super glad og flott gutt, han Birk.

    Godt bilde opptak. Jeg blir aldri lei av å se bilder av fl.

    SvarSlett
  8. Et langt blogginnlegg om en lykkelig lapphund :-) Mange "tøffe" bilder her. Man må jo bare vise fram sånne :-)

    SvarSlett
  9. Elsker actionbilder, kan jo ikke bruke det røde krysset i høyre hjørne når du nevner DET! Flotte bilder av en flott og glad Birk! Hørselstap i 8 - 10 måneders alder vokser de helt sikkert av seg (håper jeg - mammaen til Tjorven;o)

    Det er alltid gøy å se "i farta"bilder, men denne typen bilder i snø gir en ekstra dimensjon synes jeg. Ekte snømonstere!

    SvarSlett
  10. Tusen tusen takk alle sammen! Veldig hyggelig med så mange kommentarer! Og litt beroligende at dere med firbente i samme alder kjenner dere litt igjen:-D

    SvarSlett
  11. Det må vel bare være folk UTEN hund som ikke synes slike bilder er morsomme å se på :-) Jeg blir stadig overrasket over hvor like men samtidig hvor ulike lapphundene er av utseende. Birk er en finfin hund :-)

    SvarSlett
  12. hehe, kanskje det er sånn det er! ;) Takk for det!

    SvarSlett
  13. Jeg tilhører den gruppen med mennesker som fint kan bla seg gjennom alle bildene av Birk og gledes like mye av det ssite som det første. En fantastisk bildeserie av en virkelig flott hanne - han ser så herlig ut, jeg elsker det når personlighetene dere skinner igjennom! Snøen har en snodig tendens til å trekke frem hundenes personlighet enda mer:)

    Døvheten vil nok forsvinne igjen, men tror dere gjør klokt i å ha han i langline i denne perioden:)

    SvarSlett
  14. hehe, ja makan til personlighet har vi faktisk aldri vært borti! Hehe, godt døvheten kan forsvinne! Og tusen takk for hyggelige ord! Kanskje vi møtes i Kongsberg? :)

    SvarSlett
  15. Vi møtes nok på Kongsberg, ja! Det blir hyggelig - er den fineste utstillingen:)

    SvarSlett
  16. Åååååh, som eg har kost meg, frå hihi til hehe og håhåhoi og nå triller tårene i glede og litt vemodighet. Birk smiler like fint som pappaen sin gjorde. Eeeelsker alle bildene!!!
    Klem frå gjengen i Lappehiet <3<3<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Eva;) Det var ufattelig trist å høre om hva som skjedde. Vi har hørt så mye snakk om den fantastiske hvite engelen, og hadde gledet og håpet sånn at vi skulle få møte vidunderet til sommeren. jeg vet alt om hvordan det er å miste en sånn venn. Vi har vært riktig heldige tror jeg, om det stemmer som dere sier at både øynene og smilet er likt som sin far. Håper vi kan bringe den flotte gutten deres litt videre i egenskaper hos Birk. Og vi er heldige som fikk æren av en av valpene etter Kâimo!

      Slett