søndag 6. oktober 2013

Høstgleder og sommerminner

Tenkte det var på tide å vise livstegn her inne igjen. Vi har blitt utrolig dårlige til å oppdatere trofaste følgere her inne, men det er rett og slett ikke tid og prioritet i en aktiv og hektisk hverdag.

Jeg tenkte å vise litt bilder som er tatt den siste tiden (jeg har jo ikke skrevet siden mai, så det er egentlig en god del). Så nå blir det bare litt forskjellige bilder fra sommeren og frem til nå ;)
Sommeren for oss ble i år tilbragt med nesten to uker på hytta (Søndre land) og en helg på Venabu (Håkonhytta). Så det er bilder herfra og de vi har tatt hjemme som kommer nå ;)

Ellers går det veldig fint her. Birk har blitt veldig voksen siste halvåret, han er en ufattelig rolig og behagelig hund. Nå har han fått lov til å "bo" i hagen i høst, og han vil rett og slett ikke inn (med unntak av når det regner eller er mørkt). Derfor bygget jeg et hundehus til han, men det er ikke like populært som å komme inn når det regner tydeligvis. Om kveldene ligger han i fanget og sover og koser. Før ble han liksom der så lenge noen koste han, eventuelt til det ble for varmt, men nå virker han fornøyd med å bare ligge inntil eller oppå oss, og kan godt ligge noen timer i sofaen og sove ;) Vi har byttet fôr til vom og hundemat, for å se om vi får litt mer vett på røytingen, men om det hjelper er uvisst enda. Vi ser uansett veldig mange andre fordeler av byttet allerede ;) Så da er vi godt fornøyd!

Ellers nyter vi dagene i skogen, det er så fantastisk fint ute nå! Og det beste av alt er at det bare blir finere og finere fremover! Vi er definitivt ikke noen sommerdyr noen av oss, så nå gleder vi oss til en fantastisk tid! :D

Obs. Litt ymse bildekvalitet, grunnet noe mobilkamera, noe speilrefleks og noe istagramma :P






















Sist men ikke minst må jeg bare legge med en sammenlinkning jeg kom over, se her: 

Birk på Fjeleltur i fjor: 


Og Birk på fjelltur i år i Juli med ett års mellomrom.

Sjekk ut kragen under haka:P Har blitt en hårete mann jo :P

15 kommentarer:

  1. Mange fine bilder av vakreste Birk! Likte godt ku-bildet og de to første på jordet :)
    Håper vi sees snart igjen, Kongsberg kanskje? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Dete håper jeg og ;) JA vi må jo komme oss til Kongsberg nå og håper jeg! Det har jo blitt tradisjon:D

      Slett
  2. Peneste lapphunden vi vet om! :)

    SvarSlett
  3. Har venta i spenning på ny oppdatering frå denne kanten, så det var veldig kjekt :) Takk for kommentarar i bloggen min også forresten ;)

    Fantastisk flotte bilder, Birk er NYDELIG!!!!! Diggar den der tannballen hans, hehehe..ein slik skulle me jo nesten hatt :) Og endeleg er det fleire enn oss som ikkje er sommardyr!! Alle eg snakkar med synst eg er heilt rar når eg fortel at me går og gler oss til vinteren gjennom heile sommaren, og at me vurderar å reise på sommarferie til land der det er motsatte årstider som her, slik at me får vinter heile året! Endeleg går me mot den rette årstida, og snøbrettet mitt skrik til meg inne i frå boda :D :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, En tannball kan sikkert skaffes og sendes om det er ett stort ønske for deg;) Den er kul! :D Så hyggelig å høre vi har vært savnet.. Jeg har mange ting jeg gjerne skulle fortalt om her. Flere blogger på lager, men det blir sjelden tid til å få det ut. Skal prøve å få lagt ut en film jeg har puslet med snart ;)

      Du, jeg og fant plutselig en annen som er like gal på vinteren som meg her en dag, og jeg ble så overasket! Folk kommer deprimerte på skolen fordi de har måttet skrape is på ruta liksom. Da får de en tung og lang årstid! Nei nå starter livet! :D Og jeg gleeeeder meg! Håper vi får en lang og veldig kald snøfyllt vinter :D Godt det er fler av oss!

      Slett
    2. Kor har du kjøpt ballen? Kanskje den kan bestillast på nettet??

      Jippi, gler meg til film!

      Slett
    3. hmmm, jeg kjøpte den i brukshundbutikken på Alna, men har sett den i dyrego butikken her borte også? Man burde jo kunne finne den på nett. Skal si ifra om jeg kommer over den;)

      Slett
  4. her foreksempel:

    http://www.tamhunden.com/products/-rogz-grinz-smileball-med-tenner

    SvarSlett
  5. Fine Birk! Moro å se bilder av han igjen! Jeg veit jeg ser dere på utstilling i blant, men da er det så mange, og jeg er så konsentrert, så jeg får ikke ordentlig med meg alt! Men jammen er han fin! Kommer dere til dogs4all, kanskje? Stikk bortom standen til klubben, da vel!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh! For en hygglig kommentar ;) Ja, utstilling er en heltisk situasjon, så går litt hurramegrundt for alle;)

      Kanskje vi får tatt oss en tur. vi får se litt midt i eksamensmaset. ;)

      Tusen takk for fine ord!

      Slett
  6. Så fin han er! Hadde den kua kommet forbi mens MacLurven var på verandaen hadde det blitt liv i heimen, han er nemlig LIVREDD kyr.

    SvarSlett
  7. Håkonhytta ja.
    Hmmm...
    BirkusNevøus ser bra ut på fjellet :)

    SvarSlett
    Svar
    1. haha ooyea! ssbhytta kanskje bedre...

      Slett