lørdag 17. desember 2011

Lykkepille



Jeg har ventet så lenge på dette. Ventet på 15 desember. Ventet på 15 desember kl 12.00


Hvorfor?

Juleferie!

Jeg kan fint inrømme at jeg tok på meg for mye skole på for kort tid. Det er vært en hektisk høst ( spesiellt eksamensperioden). Heldigvis har jeg noen fantastiske damer som koser seg med Drømmen min(hesten, for de som lurte) så jeg har sluppet å stresse med de siste to månedene. Håkon har også hjulpet meg vanvittig mye i høst, og hvordan kan man la være å bli  glad når man kommer hjem hver dag og det er en pelsball som kommer hoppende i armene dine og kaster seg ned i bakken for å koses på magen? Det er umulig. Birk har også hatt alt å si ;) Min " lille blå lykkepille" <3




Jeg vet ikke om dette i grunn er til interesse for noen, men Håkon er på jobb og Birk er veldig optatt, så noe må jeg underholde meg med! Hva gjør man egentlig når man ikke skal lese skole i hvert ledige sekund ? Kjenner jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg har jo allerede vasket alt jeg har funnet, vært på jobb og i stallen? :P Så da valgte jeg å ta det ut på stakkars dere!

Hvorfor er Birk så opptatt tenker du kanskje?

Det er i grunn min egen skyld. Han var så strålende fornøyd med valg av en diger pinne ute. I ett svakt øyeblikk fra min side, med en svært stolt og lykkelig lapp ved min side tenkte jeg at ok, bare i kveld skal du få kose deg med den pinnen om du bærer den hjem!( hvor lurt det var er en helt annen sak ) hele stuegulvet er nå dekket av flis og bark. Det er i grunn hele den blanke svarte pelsen min og! Alikevel er det ingen tvil om at han storkoser seg! Heller ingen tvil om hvilken ryddejobb jeg har før Håkon kommer tilbake, tviler på at han hadde blitt videre imponert over min svakhet for sjarmtrollet. Noen tips til å få opp fliser fra teppet? haha!




Var godt å få tid til å jobbe igjen, og nå gleder jeg meg til å kose meg med Håkon, venner, familie, Birk og hestene i julen. Det blir fantastisk!
Jeg gleder meg vanvittig til tiden fremover!

Nå har derimot dette tatt en helt annen vendig en planen. advenstid og juletid blir fantastisk. Å som vi skal kose oss sammen!

I morgen starter jeg dagen med kurs på kjære gul!

Etterfulgt av en tur med Nathalie, flotte "Hjertet" og Drømmen selv;)


Og så skal jeg hjem å kose meg med min lille blå pille resten av kvelden ;)


Vi får hyggelig middagsbesøk og så skal vi vente til verdens beste Håkon kommer hjem fra jobb ;)

 Resten av uken mot jul skal vi kose oss som godt vi kan. Vi tar en velfortjent ferie mener nå jeg. Den skal nytes for alt det er verdt. Ønsker alle en riktig god førjulstid! ;)

Må bare fortelle en liten ting til! Jeg og Håkon er jo så barnslige, små og bortskjemte at vi fortsatt får pakkekalender av våre snille mødre ( hehehehehe, love it!) Og selv om pakkene selvfølgelig er stor stas i seg selv, så må jeg si det har vært ufattelig gøy i år. Jeg henter pakken, Birk forsvinner som en rakett, spinner i gangen, inn i stua og på plass og legger seg i sengen sin. For Birk vet jo at alt som kommer i dette hus er gaver til han??  Han sitter som et tent lys og venter tålmodig mens jeg pakker opp, følger like engasjert med! Han kunne tenkt seg det aller meste! Om han kunne fått et par fantastiske strikkede sokker å kose seg med hadde han vært opptatt noen timer! Eller en sjokoladenisse?? selv manikyrsettet satt han her å siklet på, det skulle han så gjerne hatt! Tror nok det må bli pakkekalender til Birk neste år:P Blir spennende hvordan dette går på julaften, med en valpeklump som venter forventningsfullt på hver eneste pakke! ;)


Kan jeg få??? 


Har jeg forstått det rett ligger det nok en dose pakker adressert til Birken og, så det går nok fint ;) Sånn går det når man er så ufattelig søt! Lille luring!

Håper jeg ikke har kjedet dere i hjel! Jeg anntar at om du har klundret deg ned helt hit så var du vel kanskje litt nysjerrig i utgangspunket? Mer spennede oppdateringer kommer fremover. Flere som har vist interesse ved Birks lille reketriks. Skal se om jeg får laget en film av det snart! Nå ligger han som sagt og ser ut som en vehaug her, men gud så søt!

Beklager hultertilbulterbilder! tenkte det var bedre enn bare tekst! Riktig fin lørdagskveld til alle der ute;)

6 kommentarer:

  1. Nei, hvem kan motstå en slik velkomst når en kommer hjem? Det er verdens beste medisin det :-)

    Kos deg med juleferie, det har du fortjent nå.

    SvarSlett
  2. Ferie etter en lang eksamens periode er det beste som finnes. Kos deg masse med to og firbeinte! Jeg lurer på hvordan du lærte Birk "lei seg" trikset? Vi har prøvd men ikke lykkes noe særlig. :/
    Ønsker dere en god jul, den er vellfortjent :)
    Elise

    SvarSlett
  3. Koselig å lese litt om failien til Birk også synes jeg. Høres godt ut med ferie etter en hektisk periode. Veldig vakker Birk (som vanlig) men jammen vakker hest også!

    Fortsatt god ferie.

    SvarSlett
  4. Velfortjent ferie. Vi gleder oss veldig til dere kommer "hjem" til jul. Gleder oss til første jul med Birk.Tror nok det blir pakker til firbente ja:)Både stor og liten( Mormor)

    SvarSlett
  5. Så stor han har blitt, og veldig vakker :) og kjenner igjen både pinnebæring, gnaging,lykkelig velkomst og den forventningfulle ventingen..for som du sier, alt som kommer inn i huset må jo være til disse pelsballene våre ;)

    Ha en riktig så flott ferie og kos dere i julen :)

    -Kristin

    SvarSlett
  6. Tusen takk nok en gang for hyggelige tilbakemeldinger! "Lei seg" trikset har jeg lært han ved en litt sleip blandingsteknikk. Tanken med at han skal belønnes for det han gjør selv kombinert med hjelp av en klesklype ( mini type ) jeg festet en bitteliten klype i pelsen på kinnet hans og belønnet hver gang labb nermet seg den irriterende tingen. Tok bort klypen etter tre forsøk og fortsatte å belønne når labben kom mon ansikt. Når dette satt godt la vi på "birk lei seg" som kommando;)Ligger flere videoer på youtube hvor man finner ulike metoder! Belønn ønsket atferd er trikset! Lykke til!

    SvarSlett