onsdag 11. april 2012

Påskekos


Da er vi tilbake i hverdagen nok en gang! Etter det jeg mest sansynlig kan kalle en super påske. Påske med Birk og Håkon, og familie på hver kant ;)

Vi har vært på alt fra badeturer i strålende solskinn til kløvtur i snøvær (kløv med luft i ) og skogsturer i regnvær! ;) Og det har vært ingenting annet enn strålende;) Selv om det tok litt tid å manne seg opp for de siste dagene med regnværsturer er det ingenting annet en herlig når man først kommer ut synes nå jeg! I går ble halen til Birk så tung av vann at den ble vanskelig å holde oppe, men han kjempet det han kunne for å beholde sin stolte krøll :P Da lo vi godt en stund!

Vi har vært litt her og litt der. På hytta med morsomme turer vi sjeldent går, bading og god mat  ;) På Eidsvoll hvor Birk fikk leke med selveste Buzz og vi fikk mer god mat;) Og På Fjellhamar hvor det har gått i skole, hest, jobb og masse fine turer ;) Og ikke minst god mat :D I tilegg fikk jeg ett etterlengtet nytt kamera i bursdagsgave som jeg har ønsket meg som turkamera! ;) Da det er litt lettere å ha med seg ett man kan ha i lommen på turer;) Da speilrefleksen ofte bare blir liggende hjemme ( selv om den er av de minste på markedet!). Så kamera har vært med på mange turer;) Ikke minst kan jeg nå filme! Så påskesammendrag på film kommer nok ved en senere annledning ( når filmregissør Håkon har fått samlet bitene i ett nytt verk!)

Her kommer uansett et bildedryss fra påsken ;)



hmmmm, hva skal vi gjøre nå som det er påske??

Birk tittet forventningsfullt ut av vinduet, så her skjønte vi at noe drastisk måtte gjøres!

" Hva med en Skikkelig påskeferie? Vi drar på hyttetur, kombinert med en uke på Fjellhamar og noen Eidsvoll besøk? "
"hehehehe, det høres ut som en god plan mener Mr. Birk og viser frem sitt fineste storfornøyde collgatesmil!

Etter å ha annkommet hytta og hatt en alvorlig lang jorde-raptuss frem og tilbake fant Birk ut at det var på tide å snuse litt, her hadde han jaggu vært før? Mimre tilbake til de første to ukene sammen med han! <3



Birken skuer ut over sitt rike på tur mot Haugen!
 Og med nytt kamera, og ny panoramafunksjon må det slenges med noen panoramabilder ;)







Etter vår lille topptur mente Birk det skulle bades litt ;)

Selvfølgelig kobinert med monsterraptuss nr to siden vi kom opp, nemlig baderaptussen! Begge er fanget på film tror jeg ;)

Og Birk hadde ikke glemt sine kunster som snorkellapp! Trykket hele huet under vann og blåste gjennom nesa! ;) Da blir man seenes sånn ut!


Tilbake på Fjellhamar måtte vi gå noen ordentlige skogsturer ;)


Og med ordentlige skogsturer kan man lett blir seende sånn ut! ;) Turkooos!


 Som sagt kommer det nok en samlefilm fra flere turer er! ;) Det tar bare litt tid! ;) Ser det er flere enn oss som har hatt en strålende påske og kost seg ute i påsken med verdens beste turkompiser ;)

Ha en strålende uke ;)

9 kommentarer:

  1. Fine bilder med masse påskeidyll! Jeg er enig i at speilrefleks er noen ganger litt tungt og svært å ha med seg. Jeg kjøpte et canon powershot g12 som kamera nr 2 og er veldig fornøyd med det. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja enig i at kamera nr to var ett godt kjøp!

      Slett
  2. Hmm, til og med JEG har vært inne på den tanken ja..Særøig da jeg balanserte på noen kule fjell å lekte fjellklatrer..ville så gjerne hatt noen bilder, men kameraet måtte pakkes trygt ned i sekken :( Så kanskje før sommerferien jeg kjøper meg et. Så ut som enn herlig påske både for to og fire beningene..åsså masse god mat da ;) hehe Er vel de berømte bestemødrene til Birken det da ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig fornøyd med alt ja;-) det har et rett i;-) de er ganske flinke;-)

      Slett
  3. Gratulerer med nytt kamera. Kjempefine bilder!

    Høres ut som en herlig påske, litt her og litt der, og masse god mat;o)

    SvarSlett
  4. Det er sant det med kamera altså. Er så greit å ha et i lomma, og spesielt hvis det tåler litt fukt og møkk. Blir moro å se film av raptus- Birk! Finnes det noe mer moro enn en å se en lappis som har akutt raptus- anfall? ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Der traff du veldig! Det tåler vann og sand og fall osv! Veldig lurt! Tror kanskje det er det morsomste som finnes ja:-D

      Slett
  5. Åh, virka som en koselig påske! Og artig for meg å se bilder hjemmefra :D Er nemlig født og oppvokst like ved Eidsvoll (:

    SvarSlett